Κυριακή 19 Ιουνίου 2011

DASHI STOKE

Πριν από 17 χρόνια είχα την τύχη να δουλεύω σε ένα κινέζικο εστιατόριο με ένα αξιόλογο Chef , Deny Lee είμαι πολύ τυχερός που στα πρώτα μου βήματα είχα δίπλα μου τόσο καταξιωμένους Chef, ίσως από τους πιο ευφυείς ανθρώπους που έχω γνωρίσει στον χώρο… Του χρωστώ πολλά ‼
Μου εξηγούσε πόσο σημαντικός είναι ο ζωμός DASHI για την ιαπωνική κουζίνα όπως και το MISO , κοιτάζοντας το κάποιος το μόνο που βλέπει είναι ένα κίτρινο η καφέ πολτό , Όταν το δοκιμάζεις είναι κοκκώδες αλμυρό και γεμάτο UMAMI ‼
Οι ιάπωνες γνωρίζουν εδώ και πάρα πολλά χρόνια την πέμπτη γεύση που η επιστήμονες πριν μερικά χρόνια απέδειξαν την ύπαρξη ενός γευστικού κάλυκα που αντιλαμβάνεστε αυτή την γεύση, ώμος εδώ θα αναφερθώ στον ζωμό DASHI και κάποια άλλη μέρα θα κάνω αναφορά στο MISO .



Για να φτιάξετε DASHI πάρτε ένα κομμάτι 14 – 16 εκατοστών KOMBU και 25 gr νιφάδες τόνου προσθέστε 1,5 lit νερό και σιγοβράστε για 15 λεπτά χωρίς ώμος να βράζει το νερό γιατί θα θολώσει ο ζωμός ‼‼ αφήστε της νιφάδες να κατακαθίσουν και σουρώστε τον ζωμό πιστέψτε με θα μείνετε έκπληκτοι με το αποτέλεσμα ‼


..........ZC

Δεν υπάρχουν σχόλια: